Gå til hovedindhold
Lydbogsdyst eReolen Go, Biblo

Den Store Lydbogsdyst er slut

I maj satte eReolen Go i samarbejde med Biblo fokus på lydbøger. I denne forbindelse blev en konkurrence, Den Store Lydbogsdyst, gennemført i Lytteklubben på Biblo. Her deltog børnene ved at uploade et billede, en video el. lign. i gruppen, som besvarelse på en ugentlig udfordring. De fire udfordringer tog udgangspunkt i fire frikøbte lydbøger fra Gyldendal, som der også blev linket til i gruppen. Der blev lagt mange flotte og kreative besvarelser i gruppen, og vindernes tegninger/videoer blev delt på eReolen Go’s Instagram.

Målet med kampagnen var bl.a. at udbrede kendskabet til lydbøger blandt børn i alderen 7-14 år, samt gøre opmærksom på muligheden for at låne e- og lydbøger direkte på sin telefon eller tablet.

I forbindelse med kampagnen er der blevet produceret en række markedsføringsmaterialer, hvoraf noget stadig kan bruges uafhængigt af kampagnen. I footeren på eReolen Go’s hjemmeside kan man bl.a. finde en plakat med flotte illustrationer, som viser lydbogens udvikling historisk – henvendt til børn.