Skip to main content
eReolens sommerkampagne 2018

eReolens sommerkampagne 2018

Årets sommerkampagne på eReolen er skudt i gang, og det nye, flotte kampagnemateriale er tilgængeligt og klar til brug i eReolens footer her.

De tre motiver formidler budskabet ”Tænd for en anden verden”, hvor man som læser/lytter af litteratur bliver henført til fortællingens univers, der blandes sammen med virkeligheden. Motiverne fokuserer samtidig på den praktiske dimension af digital litteratur, da alle personerne er på vej ud i verden med deres bøger: på rejsen, på cyklen og af sted til fritidsaktiviteten. Motiverne er udarbejdet til både digitale og fysiske materialer i formaterne: plakat, webbanner, Instagram, Facebook, roll ups, grafik til storskærme og loftbanner.

Bibliotekerne må meget gerne sende eksempler på, hvordan de bruger materialerne fra eReolens sommerkampagne i biblioteksrummet, på web eller Facebook. Send gerne billeder af udstillinger mm. til skbr@aarhus.dk. Der annonceres for sommerkampagnen via Google Adwords, Youtube, Facebook og Instagram, hvor målgrupperne især vil være:

  • børn i 12-14-årsalderen
  • studerende/digitale unge
  • den kulturforbrugende m/k i 40-50-årsalderen

Redaktionelt kommer kampagnen især til at handle om serier og sommerens læseoplevelser og kører i hele juli og starten af august. I denne periode vil eReolens hjemmeside, app og Facebook være fuld af nyheder og karruseller målrettet især de tre ovenfornævnte målgrupper. Bibliotekerne kan læse mere om eReolens tema og forskellige tiltag i optaktsartiklen her, som ligeledes kan findes og deles via BPI. Også alle øvrige nyheder fra eReolen er eller bliver tilgængelige via BPI, hvor de kan hentes ned og omformes til lokalt brug. Også på eReolens Facebook-side vil det strømme ind med anbefalinger både fra eReolen og eReolen Global, og man er altid velkommen til at skrive til vores Facebook-side for at få videresendt eksempelvis videoer og andet indhold, som man gerne vil dele videre på egne biblioteksprofiler.

Comments (0)