Gå til hovedindhold
Foto: Caroline og Johannes - hovedpersoner i Biblos kampagne

Biblo skruer op for markedsføring

Biblo sætter i august og september ekstra skub i markedsføringen for at øge kendskabet til tilbuddet. Det sker via:

  • Samarbejde med to kendte youtubere: Anna Briand og Madelaine Husum (uge 33-34)
  • Annoncering i Folkeskolen og folkeskolen.dk (hele september)
  • Annoncering i DSB Ud & Se (hele september)
  • Øget markedsføring via Facebook og Instagram (løbende)
  • Plakater, fotos mv. til brug i bibliotekerne (september-oktober)

Kanalerne er valgt for på forskellig vis at nå målrettet ud til hhv. børnene, forældrene og lærerne. Kernen i kampagnen er de to børn, som I kender fra vores Biblo-film: Caroline og Johannes, som begge er superbrugere på biblo.dk. De bliver kampagnens primære ansigter, og I vil se dem i annoncer og på forskelligt fotomateriale.

I youtube-samarbejdet vil Anna Briand og Madeleine Husum lave en video, hvor de udfordrer hinanden med challenges og i den forbindelse taler om biblo.dk og Sommerbogen. Det hele foregår på Annas kanal med Madelaine som gæst søndag den 19. august.

Ugen efter, den 21. august, vil Anna desuden være gæstevært på biblo.dk i gruppen Mød Anna Briand (gruppen oprettes i uge 33).

Spred endelig budskabet til børn i jeres nærhed! Og del meget gerne vores SoMe opslag i denne forbindelse, Anna vil gerne have rigtig mange gæster.

Mere information om nye materialer til bibliotekerne følger.

Vi glæder os til at få Biblo endnu mere ud over rampen sammen med jer!

Fotos: Rasmus Kongsgaard