Gå til hovedindhold
eReolen sommerkampagne 2019

eReolens sommerkampagne 2019

Årets sommerkampagne for eReolen lanceres midt i juni og kører til og med august. På eReolens nye temaside for biblioteker kan du finde al relevant information om sommerkampagnen: kampagnemateriale, billeder, karruseller, artikler, læsebingo-plader til børn og voksne etc. Siden bliver opdateret løbende.

HUSK OGSÅ, AT DU KAN VÆRE MED I EREOLENS SOMMERSTAFET OG VINDE KAGE TIL DIT BIBLIOTEK.

Tema

Temaet for årets sommerkampagne er "Sommerlæsning", hvilket dækker over alle de gode læseoplevelser, man kan få i sommerferien, hvor man har tid til at slappe af med en god bog. I sommerferien anbefaler vi gode bøger til strandturen, flyturen og bilturen. Til sommerhuset, jordomrejsen og vandreturen. Vi anbefaler bøger, som børn og voksne kan læse eller lytte til sammen. Bøger til, fra og om forskellige rejsedestinationer. Bøger, som giver ro på bagsædet, spænding til langt ud på natten eller spændende viden om nye opdagelser. 

I løbet af sommeren har vi følgende særlige tiltag:

 

Målgrupper

  • Børnefamilien (udvalgte titler til barn på ca. 12-14 år),
  • Den digitale m/k i alderen 17-29 (udvalgte titler til unge på ca. 20-30 år)
  • Den kulturforbrugende m/k i alderen 50+ (udvalgte titler til en m/k på 50+)

De tre målgrupper er valgt ud fra resultater vist i analysen Det digitale bibliotek (2017), der fremlægger, at målgrupperne ønsker sig flere tilbud af e-bøger og lydbøger, men at kun mellem 43 og 61 % af brugere, der benytter sig af det digitale bibliotek, kender til eReolen. Derfor anbefaler rapporten, at biblioteket over for disse målgrupper fokuserer på udbredelse af generelt kendskab. Samtidig påpeges det, at man især kan nå målgrupperne gennem tilbud med underholdning, viden og læring, gerne med mulighed for inspiration til oplevelser, man ikke selv havde fundet på, og som kan benyttes via tabletformatet.

 

Kontakt emmal@aarhus.dk for mere information.